W ZESPOLE SZKÓŁ SIÓSTR SALEZJANEK IM. JANA PAWŁA II
W SUWAŁKACH
VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W SUWAŁKACH
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zmianami).
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. 2022 poz. 2431)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 31 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. 2024 poz. 151)
- Zarządzenie Nr 16/2024 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 lutego 2024 roku w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez Podlaskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, oraz określenia miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025, w województwie podlaskim.
- Zarządzenie Nr 6/2024 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 25 stycznia 2024 roku w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2024/2025 w województwie podlaskim.
§1.
Regulamin określa warunki i tryb przyjmowania uczniów do VI Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II w Suwałkach.
§2.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej VI Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II dyrektor powołuje szkolną komisję rekrutacyjną, wyznaczając jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji.
2.Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym;
- sporządzenie i ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
- sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego.
- Ustalenia komisji podejmowane są w formie decyzji.
- Od decyzji komisji przysługuje odwołanie do dyrektora szkoły złożone w formie pisemnej w sekretariacie szkoły w dniu ogłoszenia wyników rekrutacji.
- Decyzja dyrektora szkoły jest ostateczna.
§3.
- Prawo ubiegania się o przyjęcie do VI Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II w Suwałkach mają uczniowie, którzy w roku szkolnym 2024/2025 uzyskają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
2. W roku szkolnym 2024/2025 planowane jest utworzenie jednej klasy pierwszej o profilu pedagogicznym.
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym: język polski, język angielski, wiedza o społeczeństwie.
Drugi język obcy – język niemiecki.
3. Liczba uczniów w klasie nie przekracza 24 osób.
§ 4.
- O przyjęciu do VI Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II decydują kryteria uwzględniające:
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej (ósmoklasisty), zawarte w zaświadczeniu (maksymalnie 100 pkt.);
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego, matematyki, wiedza o społeczeństwie, języka angielskiego,
- Wyniki egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w ust. 1, pkt.1 obejmują wyniki z zakresu następujących przedmiotów:
- język polski,
- matematyka,
- język obcy nowożytny.
- Wyniki te wyrażone w skali procentowej przelicza się na punkty według zasady, że z zakresu:
- języka polskiego i matematyki można uzyskać maksymalnie po 35 punktów – jednemu procentowi w każdym z zakresów odpowiada 0,35 punktu,
- Języka obcego nowożytnego uzyskać maksymalnie 30 punktów – jednemu procentowi odpowiada 0,30 punktu.
- Przyjmuje się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z przedmiotów:
- celujący – 18 punktów;
- bardzo dobry – 17 punktów;
- dobry – 14 punktów;
- dostateczny – 8 punktów;
- dopuszczający – 2 punkty.
- Kandydat za ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem otrzymuje 7 punktów.
- Kandydat za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu otrzymuje 3 punkty.
- Kandydat za szczególne osiągnięcia wpisane na świadectwie może uzyskać maksymalnie 18 punktów, w tym:
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem, o zasięgu ponad wojewódzkim lub wojewódzkim:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
- uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1-4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
- międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
- krajowym – przyznaje się 3 punkty,
- wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
- powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
- Łączna liczba punktów u kandydata ubiegającego się o przyjęcie do pierwszej klasy technikum nie może przekraczać 200.
- Laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponad wojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z art. 132 ustawy Prawo oświatowe, przyjmowani są niezależnie od kryteriów o których mowa w ust. 1-9.
- W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 35 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
- dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
2) wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – przyznaje się 30 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
- dobrym – przyznaje się 20 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
- O przyjęciu do szkoły decyduje łączna suma punktów uzyskanych w trakcie postępowania rekrutacyjnego.
§5.
W przypadku, gdy o ostatnie miejsce na liście przyjętych do szkoły ubiega się większa liczba kandydatów, którzy osiągnęli tę samą, graniczną liczbę punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, a w dalszej kolejności kandydaci spełniający co najmniej jedno z kryteriów:
- wielodzietność rodziny kandydata (troje i więcej dzieci);
- niepełnosprawność kandydata;
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
§6.
- Szkoła jest objęta systemem rekrutacji elektronicznej VULCAN.
2.Kandydaci składają wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej do szkoły pierwszego wyboru.
3. Harmonogram rekrutacji:
Czynność | Termin |
Składanie wniosków o przyjęcie do szkoły pierwszego wyboru wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | od 13 maja do 18 czerwca 2024 r. do godziny 15:00 |
Uzupełnianie wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia ośmioklasowej szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ośmioklasisty | od 21 czerwca do 9 lipca 2024 r. do godziny 15:00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych | 16 lipca 2024 r. do godziny 10:00 |
Potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia ośmioklasowej szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ośmioklasisty | do 19 lipca 2024 r. do godziny 15:00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisje rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły | 22 lipca 2024 r. godz. 10:00 |
- Wymaganymi przez szkołę dokumentami są:
- wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, który kandydat składa do 18 czerwca 2024 r. do godziny 15:00;
- poświadczona kopia świadectwa ukończenia ośmioklasowej szkoły podstawowej oraz poświadczona kopia zaświadczenia o wyniku egzaminu ośmioklasisty, które kandydat dostarcza w terminie od 21 czerwca do 9 lipca 2024 r. do godziny 15:00;
- oryginał świadectwa ukończenia ośmioklasowej szkoły podstawowej, który kandydat dostarcza w terminie do 19 lipca 2024 r. do godziny 15:00
- oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu ośmioklasisty, który kandydat dostarcza do 19 lipca 2024 r. do godziny 15:00
- 2 zdjęcia podpisane imieniem, nazwiskiem oraz datą urodzenia, które kandydat dostarcza do 19 lipca 2024 r. do godziny 15:00.
s. mgr Katarzyna Braguła
dyrektor szkoły
Suwałki, 4 kwietnia 2024 r.